Prijsbereik: Van naar

Medewerker Vastgoedbeheer (40 uur per week)

 
Als medewerker Vastgoedbeheer maak je deel uit van de afdeling Property en ben je inzetbaar voor het beheer van de verschillende huurwoningen. Net als Stienstra zie jij kansen om het beheer van de woningen te optimaliseren en de belangen van de huurders en Stienstra te verbinden. Wil je graag zelfstandig werken, ben je accuraat en administratief sterk en draag je graag verantwoordelijkheid voor het behouden en tevreden houden van onze klanten? Dan zoekt Stienstra jou.


Organisatie

Vastgoed zit Stienstra in het bloed. Sinds 1961 is Stienstra als vastgoedonderneming actief in heel Nederland. Stienstra richt zich op bestaande en op nieuwbouwwoningen in het middensegment. De portefeuille van Stienstra omvat enkele duizenden woningen. Omdat Stienstra al zo lang in het vastgoed zit, heeft de onderneming dankzij ervaringen en ontwikkelingen in het verleden een scherpe blik naar de toekomst. Stienstra weet wat er vandaag én morgen speelt in de Nederlandse woningmarkt en kent de wensen van de huurders: optimaal woongenot met de juiste prijs-kwaliteitverhouding. Stienstra heeft een ruim aanbod van huurwoningen en appartementen door heel Nederland. Woonplezier is één van de belangrijkste levensbehoeftes en daar draagt Stienstra graag aan bij.


Wat ga je doen als medewerker Vastgoedbeheer?

Als medewerker Vastgoedbeheer vertegenwoordig je Stienstra en verbind je de belangen van Stienstra en de huurders, je bevordert het woongenot en werkt hard aan een hoge klanttevredenheid. Dit alles doe je door het managen van in- en externe relaties en het organiseren en deels uitvoeren van een professionele administratie voor de woningen.
 

Wat zijn jouw taken & verantwoordelijkheden?

Je bent een echte spin in het web en geniet van de diversiteit in je takenpakket. Je bent medeverantwoordelijk voor beheer op het gebied van administratie, huurders en eigendommen. 


Administratief:

  • Het verzorgen van de Stienstra administratie van de VvE’s opdat deze actueel, compleet en toegankelijk is. Hiertoe o.a. verwerken van nieuwe en/of gewijzigde object informatie en het aanleveren van gegevens van verkochte projecten ten behoeve van de eigenaar of beheerder. Het betreft woningen in Nederland.
  • Het sporadisch bijwonen en toezien op de opvolging van actiepunten uit de Algemene Leden Vergadering en/of de actieve Huurders Belangen Verenigingen.
  • Het aanleveren van gegevens en/of opstellen van overzichten en managementrapportages. Het interpreteren, analyseren, informeren en (on)gevraagd rapporteren over administratieve gegevens aan interne stakeholders.

Huur

  • Afhandelen van vragen en verzoeken van huurders, zowel algemeen als juridisch.
  • Het verwerken van huurcommissiezaken, bezwaarschriften, rappelprocedures, gereed meldingen.
  • Het begeleiden van en adviseren over huurdersvraagstukken, zoals bewindvoering, budgetbeheer, Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen, tenaamstelling huurcontracten medehuurderschap, overname huurcontracten van medebewoners en/of kinderen, klachten en/of geschillen.
  • Mede uitvoerende bij de jaarlijkse huurverhogingsronde.

Eigendommen/objecten

  • Het behartigen van Stienstra belangen in de VvE/HBV door het volgen van budgetten en plannen en het informeren of adviseren van de afdeling Property bij afwijkingen en/of nieuwe ontwikkelingen.
  • Het opvolgen en beheren van financiële kaders voor de objecten zoals woningwaardering, huurachterstanden, met betrekking tot ontruiming, waarborg- en overname kosten.
  • Het volgen van de financiële afwikkeling van vergaderbesluiten en het tijdig beoordelen en accorderen van facturen.
Daarnaast onderhoud je contacten met collega’s bij o.a. Property, Asset en Financiën en adviseer je  in brede zin bij aangelegenheden die voortvloeien uit het beheer en/of verhuur van de objecten. Je blijft op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen op jouw gebied en vertaalt deze naar de Stienstra organisatie.


Wat is jouw profiel?

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een economisch-juridische opleiding;
  • Je beschikt over 3-5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Kennis op het gebied van woningmarkt is een pré;
  • Je gedrag en handelen is overeenkomstig met IVBN Code of Ethics;
  • Je kunt uitstekend plannen en organiseren;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je beschikt over een analytisch vermogen en bent prestatiegericht;
  • Je bent klantgericht en integer.

Wat bieden wij jou?

Binnen het team ben je één van de 3 tot 4 medewerkers die elk zijn of haar specialistische zaken uitvoert. Er heerst een informele vriendschappelijke sfeer waar iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. De lijnen op de afdeling zijn kort. Je legt verantwoording af aan de directeur Property.
Stienstra biedt een arbeidsovereenkomst aan voor bepaalde tijd, het streven is een relatie op te bouwen.


Interesse?

Stienstra wordt in deze werving begeleid door Delfin Executives. Voor vragen of meer informatie kun je contact opnemen met Elise Lansu, telefonisch (+316-23909009) Lijkt deze functie je interessant? We zien je CV en motivatiebrief graag tegemoet, deze kun je uploaden via deze link: https://delfin.eu/vacature/medewerker- vastgoedbeheer/?apply=true. Jouw reactie ontvangen we graag uiterlijk 06 juli 2021

Vacaturelink: https://delfin.eu/vacature/medewerker-vastgoedbeheer/
Sollicitatielink: https://delfin.eu/vacature/medewerker-vastgoedbeheer/?apply=true