Prijsbereik: Van naar

Wat te doen bij betalingsachterstanden?

Indien u te laat betaald, dan krijgt u van ons aanmaningsbrieven/mails. Na het ontvangen van deze aanmaningen is het belangrijk dat u zo snel mogelijk probeert te betalen.

Kunt u hierna nog niet betalen?

Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op over het treffen van een eventuele regeling. U kunt contact met ons opnemen:

Wat als wij geen bericht van u ontvangen?

Indien wij geen bericht van u ontvangen en de huur onbetaald blijft, dan gaan wij stappen ondernemen.
Namelijk:

  1. Wij proberen telefonisch contact met u op te nemen. Zo hopen wij te achterhalen wat de reden voor de betalingsachterstand is en proberen wij alsnog een regeling te treffen.
  2. Indien u niet reageert of eventuele afspraken niet nakomt, geven wij de zaak uithanden aan een van onze incassopartners. Deze stellen u in gebreke en dit is tevens de laatste mogelijkheid tot betaling (of regeling).
  3. In gevallen van aanhoudende wanbetaling zullen wij overgaan tot een procedure bij de rechtbank. Hierbij kunnen verschillende vorderingen worden gemaakt:
    • Het ontbinden van de huurovereenkomst
    • Het ontruimen van de woning
    • Het vorderen van eventuele schade 

Concept tekst – Versie: 9 juni 2017